Zvažujete předání vlastní nemovitosti do správy profesionálů od Správce bytu? Pokud máte jakékoliv otázky týkající se našich služeb z oblasti správy nemovitostí, pak jste tady správně! Pro tento účel jsme pro vás připravili seznam nejčastějších otázek a odpovědí, kde najdete spoustu užitečných informací. Pokud by se mezi otázkami nenašla odpověď na váš konkrétní dotaz, neváhejte nás kdykoliv kontaktovat přes kontaktní formulář nebo uvedený telefon a e-mail a náš tým se vám posléze bude rád věnovat. Vaše spokojenost je pro nás prioritou!

Správa domu či bytu zahrnuje v rámci naší firmy řízení a údržbu vaší nemovitosti se všemi souvisejícími povinnostmi. Pod tyto služby řadíme vytvoření nájemních smluv, zastoupení před úřady, výběr nájemného, komunikaci s nájemníky, zajištění dobrého stavu nemovitosti a další činnosti, které najdete na naší hlavní stránce Správce bytu.

1.) Ve kterých lokalitách zajišťujete správu nemovitosti?

Abychom vám zajistili maximální servis, rozšířili jsme svoji působnost na Prahu, Brno, Olomouc a blízké okolí. Neváhejte proto navštívit naše webové stránky Správa nemovitostí Praha, Správa nemovitostí Brno a Správa nemovitostí Olomouc.

Jsme vždy připraveni poskytnout vám profesionální správu bytu nebo domu v rámci zmíněných lokalit. Dejte nám kdykoliv vědět a naši specialisté se postarají o veškeré povinnosti spojené se správou nemovitosti, což vám ušetří spoustu času a zařizování. Další informace naleznete také v sekci Jak to funguje?

2) V jakém stavu musí být můj dům nebo byt?

Před předáním domu nebo bytu do správy je vždy vhodné zajistit, aby nemovitost byla čistá a uklizená s čerstvě natřenými zdmi bílou barvou. Zkontrolujte také, zda jsou všechny spotřebiče a systémy funkční a v dobrém stavu. Zde spadá také topení, elektroinstalace a sanitární zařízení.

V případě potřeby je tu k dispozici také náš technický tým, který je připraven se kdykoliv postarat o vaši nemovitost od úklidu až po realizaci oprav. Máme vše, co potřebujeme, abychom zajistili, že váš dům nebo byt bude ve skvělém stavu pro budoucí nájemníky.

3) Kdy dostanu první nájem?

První nájem obdržíte, jakmile bude daná nemovitost obsazena podnájemníkem. V momentě, kdy daný zájemce podepíše nájemní smlouvu a nastěhuje se příslušného domu nebo bytu, můžete od nás očekávat první platbu zá nájem. Další platby následují pravidelně každý měsíc ve stanovený den, a to i v případě, že se podnájemník opozdí s platbou nebo dojde k uvolnění nemovitosti.

Náš cíl je zajistit pravidelný tok finančních prostředků pro majitele nemovitosti, a proto pracujeme na tom, aby byl proces placení nájemného co nejhladší a nejjednodušší. Sledujeme termíny plateb a aktivně komunikujeme s nájemníky, abychom zajistili, že nájemné bude vždy uhrazeno včas.

4) Na koho budou napsané energie?

Elektřinu a plyn přepisujeme na podnájemníky u našeho smluvního partnera, který nás informuje o jejich solventnosti. Tímto způsobem jsme schopni si pohlídat, že energie budou řádně a včas zaplaceny, čímž se vyhneme komplikacím s dodavatelem energií.

Náš postup má několik důležitých aspektů:

  • Řízení nákladů: Přepisem energií na podnájemníky můžeme zabezpečit, že budou sami hradit náklady na elektřinu a plyn, což je běžná praxe.
  • Kontrola plateb: Díky přístupu k informacím o platební morálce podnájemníků jsme schopni sledovat, zda platby za energie probíhají v souladu s dohodnutými podmínkami. Pokud by došlo k problémům, můžeme ihned zasáhnout.
  • Zabránění odpojení energií: Důsledným monitorováním plateb za energie můžeme včas zabránit odpojení elektroměru či plynoměru.

5) Kdo zpracuje vyúčtování od SVJ?

Účelem našich služeb z oblasti správy nemovitostí je, abychom vám ušetřili co nejvíce času a starostí. Pro vyúčtování od SVJ je tu proto kdykoliv k dispozici náš specialista, který vše zpracuje v požadovaném termínu. Stačí nám poslat potřebné informace a dokumentaci ohledně vyúčtování a my se postaráme o všechny kroky spojené s tímto procesem.

V případě, že budete mít zájem, rádi vás do celého procesu začleníme a sdělíme vám všechny podrobnosti. Naši zástupci vám poté vysvětlí, jakým způsobem probíhá zpracování vyúčtování od Společenství vlastníků jednotek (SVJ), abyste byli plně informováni o každém kroku.

6) Mohu se jít do bytu podívat?

Všechny nemovitosti ve správě pravidelně kontrolujeme a udržujeme. Rádi vám však umožníme nahlédnout do vašeho bytu nebo domu s ohledem na podmínky nájemní smlouvy. Pokud si budete přát zkontrolovat stav své nemovitosti nebo si udělat představu o tom, jak se vše vyvíjí, stačí nás kdykoliv kontaktovat a my zajistíme vhodný termín pro prohlídku daného domu nebo bytu. Během návštěvy bude také prostor na otázky ohledně pronájmu nemovitosti a souvisejících záležitostí.

7) Co zahrnuje správa nemovitostí?

Správa nemovitostí pod dohledem našich specialistů představuje komplexní proces zahrnující administrativní, ekonomické a technické aspekty. Veškeré tyto činnosti jsou blíže rozepsány na hlavni straně našeho webu. Našim cílem je zajistit, aby nemovitost byla neustále ve 100 % stavu a veškerá správa probíhala bez problému.

Mezi naše hlavní úkony v rámci správy nemovitosti patří komunikace s nájemníky, údržba a opravy bytu/domu, administrativní záležitosti včetně komunikace s úřady, prověření zájemců o bydlení, zpracování podnájemní smlouvy, daňové poradenství, zajištění inzerce, pravidelná kontrola bytu, pojištění domácnosti a odpovědnosti a další.

Stačí nám pouze jedna schůzka…

a začnete vydělávat pronájmem své nemovitosti bez starostí

8) Kolik stojí správa bytu?

U nás si účtujeme poplatek ve výši 18 % z tržního nájmu, což jsou zpravidla 2 až 3 tisíce Kč. Nájem dostanete pravidelně každý měsíc na svůj bankovní účet. Postaráme se o veškeré povinnosti spojené s hledáním nájemníků, komunikací se zájemci nebo udržení nemovitosti ve špičkovém stavu. Získáte tak spoustu času navíc a můžete se věnovat jiným záležitostem.

Další informace naleznete v naší sekci Cena služby, kde je pro vás také připravena kalkulačka nájemného. Tento nástroj vám okamžitě poskytne odhadované náklady na správu vaší nemovitosti.

9.) Jak se řeší údržba a opravy v nemovitosti?

Údržbu a opravy bytu nebo domu řešíme systematicky a podle potřeby. Naše firma má k dispozici tým odborníků, kteří se starají o pravidelnou údržbu a kontrolu stavu jednotlivých zařízení. V případě, že nastane jakýkoliv problém, neváhejte nám ho nahlásit a my se již postaráme o rychlé a efektivní řešení.

Naléhavé záležitosti, jako jsou poruchy vody, elektřiny nebo problémy s bezpečností, řešíme vždy urgentně. Opravy jsou plánovány tak, aby minimalizovaly obtíže pro nájemníky. Díky zmíněné pravidelné kontrole a údržby domů i bytů předcházíme nečekaným a komplikovaným problémům, které mají za následek vysoké náklady.

10.) Co jsou drobné opravy bytu?

Drobné opravy bytu jsou menší údržbové práce nebo opravy, které nevyžadují rozsáhlé stavební činnosti a mohou být provedeny relativně rychle za nízkých nákladů. Důkladně se jim věnuje nařízení vlády č. 308/2015 Sb.

Mezi některé typy oprav zde patří například opravy jednotlivých vrchních částí podlah, opravy jednotlivých částí dveří, oken a jejich součástí, opravy a výměny elektrických koncových zařízení včetně vypínačů, zásuvek nebo rozvodů. Dále pak opravy a certifikace bytových měřidel, vodovodních výtoků a kamen. Patří zde ovšem i další opravy bytu, jejichž náklad na jednu opravu nepřesáhne 1 000,- Kč.

11.) Jaký je postup pro nájemce při nahlášení problému v nemovitosti?

Veškeré závady a komplikace je vhodné začít řešit co nejdříve. Pro tyto případy máme systém pro nahlášení problémů, který nám umožní rychle reagovat a zajistit okamžité nápravy. Při postupu nahlášení problému postupujte následovně:

  1. Kontaktujte nás telefonicky, e-mailem nebo jiným způsobem stanoveným ve smlouvě.
  2. Popište podrobně vzniklý problém, uveďte, kde se nachází a co je jeho příčinou.
  3. Zaznamenejte si veškerou komunikaci.
  4. Umožněte přístup opravářům nebo technikům, kteří budou provádět opravy.
  5. Sledujte průběh řešení problému a pokud by zůstaly některé problémy nevyřešené, sdělte nám je.

12) Jak probíhá předání bytu nebo domu novým nájemníkům?

Nejprve s novými nájemníky uzavřeme předběžnou dohodu nebo smlouvu o pronájmu. Před předáním nemovitosti se provádí důkladná inspekce. Na základě kontroly nemovitosti se vypracovává předávací protokol. Pokud je nemovitost v pořádku a předání probíhá bez problémů, pronajímatel předá klíče od nemovitosti novým nájemcům. V této fázi se také provádí přepsání služeb, jako je elektřina, plyn, voda a další.

Pokud je součástí pronájmu nábytek nebo další vybavení, prověřujeme jeho stav a vše zaznamenáváme. Nájemné a zálohy na služby jsou stanoveny v předběžné dohodě a obvykle jsou platby prováděny na základě této dohody. Nakonec se všechny relevantní dokumenty jako předávací protokol, přebírací list a nájemní smlouva, podepisují a datují oběma stranami.

13) Kdo zpracovává účetnictví a platby za nemovitost?

Vše závisí na konkrétní dohodě mezi pronajímatelem a naší firmou, jakožto správcem nemovitosti nebo mezi pronajímatelem a nájemníky. Naši specialisté ze Správce bytu zvládnou zajistit i věci týkající se účetnictví a plateb za nemovitost. Rádi pro vás zpracujeme všechny účetní záznamy včetně nájemného a poplatků, a zaručíme také, že platby budou řádně a včas zaznamenány a spravovány.

Pokud je zpracování plateb dohodnuto přímo mezi pronajímatelem a nájemníky, nájemci pravidelně platí nájemné na základě dohodnutých podmínek a termínů. Je však důležité, aby zpracování účetnictví a platby za nemovitost byly jasně definovány ve smlouvě (smlouva na dobu určitou, smlouva na dobu neurčitou) nebo dohodě mezi stranami.

14) Jaké jsou dlouhodobé plány pro udržení a rozvoj nemovitosti?

Pro udržení a rozvoj nemovitosti máme dlouhodobé plány, které si kladou za cíl poskytovat vysokou kvalitu bydlení pro naše nájemníky. Každá nemovitost v naší správě je pravidelně udržována, aby se předešlo přebytečným nákladům za opravy.

Dbáme na to, aby domy i byty odpovídaly aktuálním technologickým standardům a inovacím. S našimi nájemníky udržujeme otevřenou komunikaci, abychom lépe porozuměli jejich potřebám a zpětnou vazbou přispívali k neustálému zlepšování našich služeb a nemovitostí. O některých našich plánech se taktéž můžete dočíst v sekci Novinky.  

15) Mohu si jako nájemce prohlédnout nemovitost, než si ji pronajmu nebo koupím?

Samozřejmě! Rádi vám umožníme prohlédnout si nemovitost před rozhodnutím o pronájmu nebo nákupu. Stačí nás kontaktovat a domluvit si prohlídku, abyste měli možnost udělat si představu o nemovitosti a jejím stavu. Během prohlídky si můžete prohlédnout všechny místnosti včetně interiéru a vybavení.

Pokud budete mít jakékoliv dotazy, můžete se nás na cokoliv zeptat a my vám vše zodpovíme. Po prohlídce vám také budeme moci poskytnout základní informace o nájemní smlouvě a souvisejících informacích. Vaše spokojenost s výběrem nemovitosti je pro nás velmi důležitá. Prohlédněte si také naše byty ve správě a udělejte si představu o ceně nemovitostí, které nám svěřili do správy naši spokojení zákazníci.